12 Ara 2011

live paint bucket ile boyama denemeleri..

merhaba arkadaşlar,
kendi kendime tesadüfen bulduğum bir teknikle devam ediyoruz.. öncelikle elde edeceğimiz sonuca bakalım, sonra da nasıl oraya vardık  basitce anlatalım.





evet öncelikle kullanacağımız araçlar ve menülerden  bahsedeyim; pencil yada pen tool, live paint bucket, color library, tweak efeği ve transparency..


öncelikle boyayacağımız şeyin genel kontorlerini çizmemiz gerekiyor. bunun için ilk önce eskiz halinde karaladığınız bir çizimden yararlanabilirsiniz. isterseniz de direk kontorleri çizebilirsiniz. pen tool yada pencil tool, hangisi sizin için daha rahatsa onu kullanın. ben pencil tool u kullandım..

 


daha sonra çizdiğimiz kontorun üzerine gridler oluşturacağız. bu grid çizimi tamamen sizin keyfinize kalmış, ister  boyutları belli edecek şekilde ister dairelerle ister rastgele oluşturabilirsiniz. ben boyutları belli edecek şekilde yüze uygun çizgilerle yaptım..

 

gridleme işi bitince tüm resimi seçip  live paint bucket tool ile tıklayarak boyanabilir hale getiriyoruz.



daha sonra renk gruplarından skintones u açıyorum.
böylece belli bir renk grubundan yararlanarak uyumlu renklerle kolayca ışık gölge gibi duracak renkler seçebileceğim.. live paint bucket ile gridlerin içlerini dolduruyorum. burada önemli olan şey yan yana aynı renkten çok fazla koymayıp renk hareketliliğini öldürmemek. çapraz olması çok sorun olmuyor.


yüzünü doldurduktan sonra aynı şekilde saçlarını da boyuyorum. ama saçlarda warm color grubunu kullanmak istedim.


alt layer a attığım yeşil renk sayesinde boşluk kalan yerleri görüp doldurabiliyorum.

bütün çizimi boyadıktan sonra zor kısım bitmiş sayılır. paint bucket toolunu kullandığımız için otomatik grup haline gelmiş olan çizimimizin üzerine çift tıklayıp içine giriyoruz ve tamamını seçip line rengini transparan yapıyoruz. böylece sadece renkler kalmış oluyor elimizde.. ( ben boyut etkisini güçlendirmesi için sarı multiplay transparentcy efekli  renkle  gölge de çizdim üzerine)





daha sonra tüm resmi seçip efeklerden tweak ı seçiyoruz(effects/distord &transform/tweak).."horiontal" ı sıfır "vertical" ı 10 olarak ayarlıyoruz. ( bu oranlar sizin keyfinize kalmış. çiziminizde ki etkisine göre değiştirebilirsiniz..) ve tekrar tüm çizimi seçip line olarak renk gruplarından basic cmyk da ki optical cherkerboard ı seçiyoruz..


ben son olarak bir de sıcak renklerden bir gradient oluşturup soft color tranparency efeği ile tüm çalışma alanını kaplayacak bir dikdörtgen yaptım..


yani sonuç olarak kullandıklarımızı altta şöyle gösteriyorum:



ayarları, renkleri, efekleri değiştirerek ve hatta gridleri çizme tarzınıza göre kendiniz değişik sonuçlar elde edeceksinizdir.

herkese iyi günler..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder