18 Nis 2013

font ve brush denemesi



adobe illustrator ü kullanırken, sadece shape leri değil, font kullanarak yazdığınız kelime yada cümleleri de fırçaya (brush) çevirebilirsiniz...


aşağıda örnek olsun diye yaptığım basit bir çalışma var
Radiohead- Everthing in it's right place



öncelikle kullanacağımız cümleleri seçip text olarak yazıyoruz. ben Radiohead'in bir şarkısından seçtim (ayrı ayrı kullanmak istediğimiz her kelime yada cümleyi  gene ayrı ayrı yazmalıyız).
istediğimiz bir fontu seçebiliriz, ama kalın fontlar daha kullanışlı oluyor.

daha sonra faremiz ile sağ klik yapıp crate outlines diyoruz. 

crate outlines ten sonra seçildiğinde görüntüsü böyle olmalı.
 bu işlemi her yazıya yaptıktan sonra brush panelini açmak için Windows/brush yolunu yada f5 kısa yolunu kullanıyoruz.
her kelime/cümle yi ayrı ayrı tutup brush paneline bırakıyoruz. açılan menüden Art brush ı seçiyoruz ve aşağıda ki adımları izliyoruz

tint i seçmeyi unutmayın ( unutursanız; sonradan brush a çift tıklayıp ayarlarını değiştirebilirsiniz )
Artık brushlarımız var :) normal brushlara yapabildiğimiz temel şeyleri bu brushlara da uygulayabiliriz.

yazıları fırça hareketimizle serbestçe sıralayabiliriz, dolgu ve line renklerini değiştirebiliriz, kalınlıklarını değiştirebiliriz, width tool ile kalınlığı ile serbestce oynayabiliriz...



şimdi bunları kullanarak yaptığım örneğe bakalım;
şarkı sözlerini ayrı ayrı renklendirdim ve width tool ile birbirine uyumlu şekilde küçültüp büyüttüm.

isterseniz expand yapıp gradient ile renklendirebilirsiniz yada herhangi bir shape e uyguladığınız efekler (blur, transformi dropshadow vs..) ile size özel görnümler elde edebilirsiniz.

ben üzerine overlay ve  gradient li bir dikörtgen atmayı yeterli gördüm :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder